Miras Lagi, Miras Lagi, PK Dianiaya Teman Minumnya Gunakan Balok Hingga Bersimbah Darah

Bagikan Bagikan
Suasana olah TKP. (Foto: Istimewa)

SAPA (TIMIKA) - Lagi dan lagi, akibat minuman keras (Miras) seorang warga berinisial PK diduga dianiaya menggunakan balok kayu oleh teman minumnya hingga bersimbah darah di Mile Post (MP) 38 Barat area Pendulangan PT. Freeport Indonesia Distrik Kuala Kencana Kabupaten Mimika, Senin (6/7/2020).

Kapolsek Kuala Kencana Iptu Yakobus Sera Ayatanoi dalam rilis yang diterima wartawan menjelaskan korban ditemukan di depan sebuah kios dalam keadaan berlumuran darah.

Pihak security dan Polsek Kuala Kencana yang mendapatkan laporan dari seorang warga langsung melakukan pengecekan di TKP. 

"Berdasarkan laporan yang diterima, pada pukul 01.00 WIT dini hari tadi ada sekitar tiga orang yang mabuk di camp pendulang MP 37 barat, kemudian sempat mengganggu penghuni camp-camp pendulang yang lain," jelas Kapolsek kuala.

Selanjutnya sekitar 30 menit kemudian tiga orang yang mabuk tersebut terlibat saling adu mulut hingga saling pukul. Akhirnya, tiga orang tersebut diusir oleh penghuni camp MP 37 barat.

"Akibat dari perkelahian tiga orang tersebut, PK yang berusia 32 tahun mengalami luka di bagian kepala dan pelipis akibat dipukul dengan menggunakan balok kayu," ujarnya.

Atas kejadian tersebut, dua personil Polsek Kuala Kencana bersama pihak security PTFI menuju ke TKP.

Kemudian Personil Polsek Kuala Kencana bersama anggota  SRM PTFI dan Satgas Pam PTFI  tiba di TKP, selanjutnya membawa korban ke klinik Kuala Kencana dengan menggunakan mobil ambulance untuk mendapatkan tindakan dari pihak medis.

"Korban masih sadar dan masih bisa berjalan tapi sempoyongan, mungkin akibat masih pengaruh minuman beralkohol dan akibat lukanya," tuturnya. (Kristin)
Bagikan ke Google Plus Bagikan ke WhatsApp

3 komentar:

  1. Ayoo.. Kunjungi dan bergabung bersama Dupa88 titik net sarana slot Game online yang memberikan kenyamanan buat para maniac gamers.!! Bonus bonus yang menakjubkan selalu di persiapkan
    untuk teman teman yang ingin bergabung bersama kami, yuks.. jangan buang waktu segera buktikan kalau Dupa88 titik net paling best ya guys...Slot games

    BalasHapus
  2. Di masa pandemi corona saat ini pasti merasakan jenuh dan bosan sekali karna #dirumahaja dan ga bisa kemana-mana ? ini solusi yang tepat untuk anda dan bisa lsg buka di google,lalu search atau cari QQHARIAN Atau bisa CLICK DISINI guys.

    BalasHapus
  3. Hai semua

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir bahawa tidak ada yang baik yang dapat keluar dari transaksi dalam talian tetapi semua keraguan saya segera ditenangkan dan hilang ketika rakan saya mula-mula memperkenalkan saya kepada syarikat ALL GLOBAL PEMBERIAN PINJAMAN, saya fikir ia masih akan menjadi permainan penipu yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat kesaksian orang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, yang paling mengejutkan setelah memenuhi semua syarat, saya mendapat pinjaman RM 5.000.000 di akaun bank MUAMALAT saya Semasa saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah mempercayainya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ia benar dan nyata, dan pinjaman itu ada di sana akaun, saya menariknya tanpa komplikasi dan melaburkannya dalam perniagaan saya Venture.

    Sekiranya anda mahukan pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar, sila hubungi SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL di e-mel mereka di bawah.
    E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika anda mahukan maklumat yang tepat dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya adalah PEMANDU Lori biasa, tetapi sekarang saya memiliki Lori dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dari SYARIKAT yang baik ini.

    SYARIKAT: SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL
    E-mel: allglobalgrantloan@gmail.com
    Tel ............. +1(304)997-4034
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    BalasHapus